Povedzte o Vašom biznise všetkým

Sociálne siete si vyžadujú špeciálny prístup, či už ide o komunikáciu s publikom alebo publikovanie obsahu. Mnoho podnikateľov ide na sociálne siete s úmyslom predávať svoje produkty a služby. Neuvedomujú si však, že sociálne siete slúžia prioritne na komunikáciu, budovanie značky či spätnú väzbu.

Ak to myslíte so sociálnymi sieťami skutočne vážne a chcete dosahovať zaujímavé výsledky a nestrácať čas a peniaze neváhajte nás kontaktovať.

Marketing na sociálnych sieťach

Marketing sociálnych sieti

Dnes prakticky „žijeme“ online a sociálne siete sú už zabehnutou súčasťou našich životov. Na sociálnych sieťach je takmer každý, od mladých po dôchodcov a známych osobností, či značiek a spoločností.

Sociálne siete otvárajú priestor pre komunikáciu a zdieľanie obsahu v podobe textu, fotografií a videí. Ľudia tam trávia voľný čas a budujú si vzťahy s obsahom užívateľov, ktorých sledujú. Je preto logické, že kde sa nachádzajú ľudia, tam sú aj potenciálni zákazníci.

Byť na sociálnych sieťach nie len súkromne, ale aj ako firma tak už nie je len voľbou, ale doslova nutnosťou. Ten kto nie je online jednoducho prichádza o svoj potenciál a ostáva zatienený konkurenciou, ktorá online je.

Ktorá sociálna sieť je najlepšia?

Vďaka sociálnym sieťam môže byť značka bližšie svojim potenciálnym zákazníkom.  Môže s nimi budovať vzťah a dobré meno.

Sociálnych sieti je dnes mnoho. Nemusíte byť ale všade. Každá sociálna sieť si vyžaduje čas a prípravu na publikovanie skutočne hodnotného obsahu a efektívnu komunikáciu.

Preto je potrebné venovať dostatok času analýze cieľovej skupiny, zvoliť správny komunikačný jazyk, vybrať tu správnu sociálnu sieť alebo ich kombináciu.

Vďaka našim bohatým skúsenostiam vám veľmi radi poradíme a pomôžeme už od založenia firemného účtu, tvorby obsahu, publikovanie, komunikáciu, platenú reklamu až po jej analýzu a vyhodnotenie.

Hlavné výhody sociálnych sieti

Online marketing je jedna z najefektívnejších foriem reklamy a vo veľkej miere za to vďačí práve sociálnym sieťam. Tie totiž dokážu pokryť najväčší dosah ľudí, teda zákazníkov a to aj v krátkej dobe. Sú zadarmo a ich potenciál doslova nemá horný strop. Všetko závisí od ponuky a dopytu medzi autorom (firma) a fanúšikom (zákazník).

1. Sociálne siete podporujú predaj

Netreba zabúdať na to, že sociálne siete slúžia hlavne pre zábavu, ľudia tam nechodia primárne nakupovať. Priama reklama s cieľom predaja nemusí fungovať a práve naopak, môže pôsobiť otravne. Sociálne siete však dokážu predaj podporiť a to tak, ak si najprv získate pozornosť ľudí a zaujmete ich. Základ preto tvorí obsah, ktorý môže odkazovať a nabádať ku kúpe, avšak nenásilnou formou.

Sociálne siete podporujú predaj aj tým, že vás pomáhajú zviditeľniť. Čím viac ľudí na vás natrafí, tým je väčšia pravdepodobnosť vykonania konverzie. To nemusí znamenať len predaj, ale aj napr. zdieľanie, otvorenie odkazu, komentár a podobne.

S podporou predaja súvisí aj ďalší bod a to je budovanie dôvery a vzťahov s fanúšikmi (zákazníkmi).

2. Budovanie vzťahu a dôvery

Ľudia sa chcú na sociálnych sieťach dozvedieť niečo nové, odreagovať či zabaviť, preto sa im treba obsahom prispôsobiť. Čím bude obsah zaujímavejší alebo hodnotnejší, tým je pravdepodobnejšie, že naň budú reagovať. Ak na obsah reagujú, zvyšujú aj jeho dosah, čo znamená, že sa zobrazí ďalším ľuďom atď.

Obsahom si však nezískavate len pozornosť ľudí, ale hlavne si s nimi budujete vzťah a meníte ich na svojich fanúšikov. A vzťah je práve to, čo podporuje dôveryhodnosť a otvára priestor aj k predaju.

3. Merateľná spätná väzba

Na sociálnych sieťach sa dá bezprostredne merať účinnosť obsahu a angažovanosť ľudí. To znamená rýchlu spätnú väzbu a hmatateľné výsledky. Každý príspevok je možné sledovať a merať koľkých ľudí oslovil, koľkí naň klikli, vykonali konverziu a podobne. Tieto údaje sú najcennejším zdrojom pre budúcu stratégiu, pretože sa od nich dá odraziť. Prípadne zistiť, čo funguje a čo nie.

Výhodou je aj to, že často ide o okamžitú spätnú väzbu. Sociálne siete tak slúžia aj ako výborné informačné kanály ak chcete svojich zákazníkoch informovať o rýchlych novinkách či oznamoch atď.

4. Platená reklama, ktorá sa dá presne cieliť

Sociálne siete a obzvlášť Facebook ponúkajú veľmi efektívny inzertný systém platenej reklamy. Ide o jednu z najvýhodnejších foriem platenej reklamy, pretože sa dá presne cieliť a dokonale merať.

Na základe sociálnych a demografických údajov všetkých užívateľov je možné sponzorovaný obsah nastaviť priamo pre svoju cieľovú skupinu. Môže ísť o pohlavie, jazyk, záujmy, životné udalosti, bydlisko atď.

Takto sa bude zobrazovať len jej a nebude zbytočne oslovovať ľudí, ktorých sa to netýka. Napr. reklama na svadobné šaty by tak bola cielená pre ženy vo veku 21-30 rokov a nie pre dôchodcov či mužov a podobne.

Čím presnejšie sa zadefinuje cieľová skupina, tým bude reklama cenovo výhodnejšia. Rozpočet sa totiž míňa v závislosti od počtu zobrazení alebo kliknutí, preto nie je efektívne oslovovať každého a nerelevantné skupiny ľudí.

Platený obsah sa dá následne spätne merať a testovať. Týmto sa dá zistiť ako na kampaň ľudia reagujú a či je úspešná, alebo je potrebná úprava atď.

Avšak aj s platenou reklamou to netreba preháňať a mala by len dopĺňať organický obsah.

Na akú sociálnu sieť sa zamerať

Každá sociálna sieť má svoje špecifiká a štýl obsahu, preto si treba vybrať tú najvhodnejšiu pre vás. Nie je potrebné mať účet na každej sociálnej sieti. Je lepšie fungovať kvalitne na jednej, ako na viacerých s menším úsilím, pretože ľudí si treba získať.

V akomkoľvek segmente je základom už všeobecne Facebook. Svojich fanúšikov a cieľovú skupinu tam nájde každý, keďže je na tejto sociálnej sieti takmer 1/3 celej ľudskej populácie.

Na Facebooku prevláda pol na pol textový obsah s vizuálnym. Facebook je aj výborným miestom pre získavanie recenzií, ktoré môžu urýchliť predaj. Ľudia sa totiž pred kúpou často rozhodujú na základe odporúčaní a skúsenosti ostatných.

Druhou najvyužívanejšou sociálnou sieťou s obrovským potenciálom je Instagram. Instagram je založený na vizuále a jeho obsah tvoria fotografie a videá. Podľa rôznych štatistík je dokonca obľúbenejší ako Facebook, ktorý túto sociálnu sieť zároveň vlastní. Na Instagrame sú najzastúpenejšou skupinou mladý ľudia, približne vo veku 12-35 rokov. Preto je vhodný hlavne pre takúto klientelu, no to nie je pravidlom.

Obľúbenou sociálnou sieťou, aj keď skôr v oblasti technológie, ekonomiky a marketingu je Twitter. Twitter je špecifický tým, že každý príspevok ma obmedzený počet znakov a slúži skôr ako informačný kanál pre rýchlu komunikáciu.

V prostredí B2B je využívaná aj sociálna sieť LinkedIn. Využíva sa hlavne pre ponuku a dopyt práce. Zároveň umožňuje zdieľať svoju prácu a informácie o firme pre B2B spoluprácu. Existujú aj mnohé iné sociálne siete, ktoré sú však na Slovensku využívané pomerne málo.

Nechajte správu sociálnych sieti na nás

Je rozdiel sociálne siete mať a vedieť ich efektívne využívať. Môžete si ich spravovať aj sami, no o sociálne siete sa treba starať pravidelne, čo si vyžaduje množstvo času. Ľudia vyhľadávajú pravidelný obsah, nie jeden príspevok mesačne. Aj na sociálnych sieťach tak platí slovné spojenie: „zíde z očí, zíde z mysle“.

Obsah však musí byť kvalitný, pretože ľudia nemajú radi ani vyslovený „spam“. Preto je potrebná aj dávka znalosti  predaja, obsahového marketingu a používania týchto sieti.

My vás od tejto starosti odbremeníme a budeme vaše sociálne siete s radosťou spravovať za vás.

Ako robíme marketing sociálnych sieti?

Prvým krokom je definovanie cieľov, ktoré chcete prostredníctvom sociálnych sieti dosiahnuť. Následne analyzujeme vašu cieľovú skupinu a konkurenciu spolu s mierou zapojenia ich fanúšikov a obľúbenosti príspevkov.

Ak ešte účty na sociálnych sieťach nemáte, vytvoríme ich a vyplníme ich profily. Nasleduje tvorba a publikovanie vhodného obsahu, ktorý sa pripravuje vždy individuálne na základe cieľovej skupiny. Obsah sa publikuje na pravidelnej báze, pretože dôležitá je konzistentnosť.

Samotný obsah sa spätne vyhodnocuje a optimalizuje podľa toho „čo funguje“ a čo nie. Na základe toho nájdeme správnu stratégiu pre ďalší redakčný plán.

Sociálne siete sú však len jednou časťou celku online marketingu, ktorý najlepšie funguje ako celok. Najefektívnejšia je tak kombinácia kvalitnej web stránky s dobrým obsahom, zbieranie spätných odkazov a aktívne sociálne siete.  Preto nás v prípade záujmu neváhajte kontaktovať a nechajte online marketing na nás.