Slovenskí zákazníci internetových obchodov nakupujú na webe čoraz častejšie, on-line nákupy považujú za jednoduché a pohodlné. Väčšinu nákupov v slovenských internetových obchodoch pritom robí iba 44 percent najaktívnejších e-shopperov.
Podľa tradičného prieskumu DPD E-shopper barometer 2019 sa internetové nákupy stali bežnou súčasťou života.
Zákazníci internetových obchodov na Slovensku nakupujú na webe čoraz častejšie
Podľa aktuálneho prieskumu kuriérskej spoločnosti DPD E-shopper barometer robia pravidelní zákazníci až takmer 15 percent všetkých nákupov online, čiže takmer každý šiesty nákup.
Ide o výrazný nárast oproti roku 2018, kedy slovenskí zákazníci robili na internete približne každý desiaty nákup. Pravidelní zákazníci, ktorí nakupujú na internete minimálne raz za mesiac, tvoria 44 percent všetkých ľudí, ktorí využívajú služby internetových obchodov.
Táto skupina ľudí však robí až 90 percent všetkých on-line nákupov na Slovensku.
„Aj keď pravidelných zákazníkov je menej ako polovica, táto skupina ľudí urobí až 9 z 10 nákupov v slovenských internetových obchodoch. On-line nakupovanie sa pre nich stalo bežnou súčasťou života. Až dve tretiny týchto zákazníkov využíva on-line nakupovanie viac ako päť rokov,“
vysvetľuje Andrea Bačíková, marketingová a PR manažérka DPD na Slovensku.
Internet šetrí čas a peniaze
Pre väčšinu ľudí je on-line nakupovanie spôsob, ako nakupovať tovar výhodnejšie. Až 72 percent ľudí v prieskume uviedlo, že vďaka nákupom na internete ušetria peniaze.
Pre 85 percent zákazníkov je dôležité, že nákup z pohodlia domova im šetrí čas, pričom až viac ako dve tretiny respondentov uviedlo, že nakupovanie on-line je pre nich menej stresujúce v porovnaní s návštevou bežných kamenných obchodov.
„Väčšina ľudí, ktorí nakupujú on-line, si uvedomuje výhody, ktoré im to prináša. Vedia si jednoducho porovnať a vybrať najvýhodnejšiu ponuku bez zbytočného stresu. Dokazuje to aj fakt, že až 78 percent ľudí v prieskume uviedlo, že nakupovanie cez internet je pre nich jednoduché,“
hovorí Bačíková.
Kto má najväčší vplyv na vývoj elektronického obchodu zajtrajška
Jednoduché doručovanie
Doručovanie tovaru je dôležitou súčasťou elektronického nakupovania. Väčšina pravidelných zákazníkov (81 %) aj samotné doručenie či prebratie zásielky považuje za jednoduché. Chcú však mať na výber z viacero možností.
Väčšina zákazníkov (83 %) si necháva doručovať objednaný tovar na domácu adresu. Stále väčší počet ľudí (až 33 %) však využíva výhody, ktoré ponúka doručovanie do odberných miest. Ide o flexibilné riešenie, vďaka ktorému sa k zásielke dostanú vtedy, kedy im to najviac vyhovuje.