Konkurencia je všade. Čím ďalej rozširujete podnikanie od miesta svojho pôsobenia, tým náročnejšie je uspieť. Nemusíte byť globálna spoločnosť. Stačí, že pôsobíte v rámci celého Slovenska.
V marketingu vie byť globálne myslenie konkurenčnou výhodou, pretože tak kráčate s dobou a nemáte obmedzenia. Aj lokálne zameranie vie byť konkurenčnou výhodou, pretože poznáte miestny trh.
Tieto princípy dokážu samostatne prinášať výsledky. No ich skĺbením môžete dosiahnuť ešte viac.
Mysli globálne, konaj lokálne v praxi
Myslieť globálne znamená myslieť vo veľkom a pozerať sa na veci z väčšej perspektívy. Znamená to tiež kráčať s dobou. Aj keď pôsobíte len lokálne, bez globálneho myslenia vás môže konkurencia predbehnúť.
[su_https://contentpress.sk/wp-content/plugins/shortcodes-ultimate]V marketingu predávajú slová, nepodceňujte ich[/su_https://contentpress.sk/wp-content/plugins/shortcodes-ultimate]
Svet napreduje a váš biznis musí tiež
Najlepším príkladom sú web stránky za posledných 10 rokov. Ešte pred 10 rokmi bola vlastná firemná web stránka len bonus a konkurenčná výhoda. Dnes je to nutnosť. Dnes sa bez kvalitného webu pripravujete o zákazníkov a potláčate svoj potenciál. Nehovoriac o tom, že tak dávate výhodu konkurencii.
Podobný scenár sa opakuje aj pri sociálnych sieťach. Postupne začínajú byť nutnosťou, nie len výhodou.
Myslieť globálne znamená pozerať na svoju oblasť a zameranie v svetovom meradle. Keď vlastníte kaviareň, mali by ste sledovať svetové trendy v káve ☕ a inšpirovať sa tými najlepšími kaviarňami.
Následne konajte lokálne
Konať lokálne znamená prispôsobovať sa miestnemu trhu. Keďže v danom meste žijete a podnikáte, máte bohaté lokálne znalosti. Využite ich vo svojom podnikaní.
Vybudujte si so svojimi fanúšikmi alebo zákazníkmi vzťah
Zaujímajte sa o nich slovne alebo vecnou pozornosťou. Reagujte na udalosti vo vašom okolí, kde smeruje pozornosť ľudí a snažte sa to využiť. Či už kreatívne a vtipne, alebo nejakou pridanou hodnotou.
Dobrý príkladom budovania vzťahu so zákazníkmi sú lokálne kaderníčky. Dámy k ním nechodia len na účes, ale si aj pokecať. Väčšina žien navštevuje svoju obľúbenú kaderníčku roky, pretože k nej majú vybudovaný vzťah. Porozprávajú si čo je nové, zasmejú sa.
Okrem poskytnutej služby príjemne strávia svoj čas a to tzv. zadarmo a za no extra time, teda žiaden čas navyše.
Ako vystaviť faktúru – najlepšie fakturačné systémy
Aj globálny cieľ môžete naplniť lokálne
Chcete mať tisícky followerov na Instagrame? Fajn, je to globálny cieľ. No k obsahu by ste mali (väčšinou) pristupovať lokálne. Musíte totiž tvoriť to, čo poznáte a v čom sa ľudia nájdu. Inak budete len ďalší do počtu.
Ak máte e-shop s oblečením, nestačí produkty len fotiť na Instagram. Potrebujete do toho dať niečo z vás a odlíšiť sa. Rozdiel môže spraviť aj to, keď sa budete fotiť na lokálnych miestach. V meste, kde sídlite a kde to ľudia spoznajú.
Aj ľudia z ďalekého okolia tak uvidia niečo nové, originálne. Možno sa im to zapáči a povedia si: “wow, keď budeme v Michalovciach, musíme navštíviť túto kaviareň“.
Príklad, ako sa dá globálny cieľ napĺňať lokálne je IKEA
Globálny marketing spoločnosti IKEA je rovnaký. Je zameraný na „inšpiráciu pre váš domov“. No tento cieľ napĺňa lokálne podľa danej krajiny.
Pri svojich produktoch využíva IKEA šikovné švédske názvy, ktorými ich pomenúva. Vždy je za nimi skrytý vtipný význam, ktorým spoločnosť reaguje na určitú situáciu a dianie na lokálnom trhu. Na Slovensku využíva IKEA pre svoj marketing politické škandály.
Alebo narážka na nový počítač od Apple, ktorý sa podobá na strúhadlo.
Táto stratégia funguje aj keď pôsobíte len lokálne
Lokálnosť je výborná marketingová stratégia. Môžete ňou využiť emócie, ktoré v ľuďoch rezonujú viac, ako slová.
Podporou lokálnych výrobcov a firiem ostávajú peniaze v regióne, čím sa podporuje jeho rozvoj. Využite to vo svojom marketingu. Ak sú vaši klienti podnikatelia, občas podporte aj ich. Vzájomná kooperácia utužuje vzťahy.
Ľudia sú ľudia. Ľudskosť a emócie vždy porazia čísla, grafy a superlatívy.
[su_https://contentpress.sk/wp-content/plugins/shortcodes-ultimate]Ako pracovať efektívnejšie, nie tvrdšie[/su_https://contentpress.sk/wp-content/plugins/shortcodes-ultimate]