Najväčší hráči na trhu športového oblečenia sú suverénne spoločnosti Nike a Adidas. No aj napriek tomu im značka Under Armour dokáže konkurovať a predbiehať ich v efektivite.
UA má dokonca vyššie nastavené ceny za svoje produkty, ako ich konkurencia. Ako je to možné a ako sa im aj napriek tomu darí úspešne predávať?
Za efektivitou predajnosti Under Armour stojí jej úspešná marketingová stratégia.
A tá je postavená na 2 základných pilieroch:
1. Kvalitný produkt, ktorý rieši problém
Značku Under Armour založil na základe vlastnej potreby hráč amerického futbalu Kevin Plank. V roku 1996, vtedy 23 ročný Kevin potreboval funkčné tričko, ktoré by ho neobmedzovalo pri hre.
Bežné tričko totiž rýchlo prepotil a tým pádom mu v ňom bolo nepríjemne a zbytočne ho zaťažovalo.
Vytvoril teda tričko prispôsobivé telu, ktoré je naťahovacie, odvetráva a saje pot.
Vyriešil svoj problém.
Jeho problém však nebol ojedinelý a mávali ho aj iní hráči. Funkčné tričká Under Armour tak začal ponúkať spoluhráčom a iným hráčom v NFL.
Tí si ho zamilovali a ako sa hovorí, zvyšok je história.
Prvý základný pilier marketingovej stratégie Under Armour je mať kvalitný produkt.
Zlý produkt totiž nezachráni ani ten najlepší marketing.
Produkty značky Under Armour majú jasné posolstvo a to je pomáhať všetkých športovcom dosahovať lepšie výkony. A zároveň v nich vyzerať dobre a aj sa tak cítiť.
Vo výrobe používajú kvalitné a inovatívne materiály, pretože na prvom mieste je funkcionalita.
Preto si aj vo vysokej konkurencii dovolia pýtať vyššie ceny. A ľudia s radosťou zaplatia, lebo ich produkty milujú a pomáhajú im.
2. Influenceri – predáva motivácia a empatia
Under Armour sa drží stratégie „direct to consumer“, teda predaj priamo spotrebiteľovi.
A ako hlavnú podporu predaja využívajú spoluprácu s influencermi. Teda so športovcami, ktorí majú svoj príbeh a dokážu ním ľudí ovplyvňovať a motivovať.
Už pri zrodení značky mal Kevin Plank výhodu, že sa poznal s profesionálnymi hráčmi amerického futbalu v NFL.
Práve oni mu pomohli v prvotnom marketingu, keďže propagovali jeho tričká. Vďaka tomu začal dostávať prvé ponuky od tímov NFL, aby im dodával funkčné oblečenie.
Kevin však nechcel pôsobiť len v americkom futbale. Zo značky Under Armour chcel spraviť svetovú značku pre všetkých športovcov. Profesionálov, ale aj amatérov.
A týmto smerom sa začal uberať aj marketing. Stratégia sa však nezmenila, zmenil sa len cieľ.
V Under Armour sa začali zameriavať na športovcov budúcej generácie. Na športovcov zajtrajška, ktorí ešte nemajú vo svete veľké meno, no porastú spolu so značkou.
Menej známi športovci majú najväčší hlad po úspechu a tak vznikla kampaň „I WILL“.
Tá doslova vystrelila a s ňou aj predaje.
Kampaň bola zameraná na outsiderov. Ľudí z rôznych kútov sveta, rôznej rasy a pohlavia, ktorí dokázali, že sa dá vyhrať, aj keď s vami nepočítajú.
Mnohí ľudia sa v nej našli, mnohých motivovala a kampaň jednoducho predávala.
Najväčší boom spôsobila vtedy, keď tvár kampane, mladý boxér Anthony Joshua porazil Wladimira Klitschka. Outsider porazil favorita a predaje kolekcie eskalovali.
Zažiarila aj kampaň zameraná pre ženy „I Will What I Want“ na čele s Lindsey Vonn. Kampaňou dokonale oslovili a pokryli ženský trh.
Najnovším ťahúňom predajov UA je najlepšie platený herec súčasnosti, Dwayne „The Rock“ Johnson.
Ľudia ho milujú, pretože je autentický a propaguje to, čo súvisí s jeho vášňou. Teda fitness oblečenie.
Kampaň „Will Finds a Way“, ktorej je tvárou, je jednou z najväčších a najúspešnejších kampaní v tomto odvetví. Jeho kolekcie oblečenia porážajú predajnosťou aj gigantov ako sú Nike a Adidas.
The Rock ťaží najmä zo svojej obrovskej fanúšikovskej základne na Instagrame.
No nemotivuje vás to kúpiť si športové oblečenie od Under Armour?
Čo si zobrať od značky Under Armour a jej marketingovej stratégie?
V prvom rade sa uistite, že máte naozaj kvalitný produkt alebo službu. To samo o sebe predáva.
Inak vám nepomôže ani ten najlepší marketing.
Snažte sa byť efektívni, preto nerobte všetko. Zamerajte sa na 1-2 kľúčové marketingové stratégie a tie robte naplno.
Definujte si vašu cieľovú skupinu a oslovte ju, pre nich čo najprirodzenejším spôsobom.
Pre Under Armour je dôležitá autentickosť. Preto si riešia marketing priamo v spoločnosti a nedelegujú ho na iné agentúry.
Predávajú športové oblečenie priamo spotrebiteľom, preto spolupracujú s vrcholovými športovcami. Ktorí sú sami o sebe motiváciou a vzorom. Využívajú ich príbehy a silu empatie, čo ľudí motivuje ku kúpe.
Under Armour je skvelým príkladom, ako sa dá vždy robiť niečo lepšie a efektívnejšie. Vždy sa dá vynájsť, aj keď nemáte také zdroje ako konkurencia.